Nowy rok, nowa ja! Jak zmienić nawyki żywieniowe na lepsze w nowym roku?

2021-01-05
Nowy rok, nowa ja! Jak zmienić nawyki żywieniowe na lepsze w nowym roku?

Jak zmienić nawyki żywieniowe? Tu sprawdza się metoda drobnych kroczków

Każdy chyba słyszał przysłowie „nie od razu Rzym zbudowano”. O dziwo doskonale sprawdza się ono właśnie w przypadku zmiany nawyków żywieniowych. Jeżeli nie wiesz, jak zacząć jeść zdrowo, pamiętaj o tym, że diety nie powinno zmieniać się z dnia na dzień. Organizm potrzebuje czasu na przystosowanie się do nowych produktów, ilości spożywanych kalorii, czy wielkości porcji. Każde urozmaicenie diety warto więc wprowadzać etapowo – metodą małych kroczków.

Jak zmienić nawyki żywieniowe? Tu warto zaznaczyć, że zamienianie kolejnych produktów w swojej diecie nie jest procesem szybkim i łatwym. Warto więc postawić sobie jasny cel (np. chęć osiągnięcia konkretnej wagi lub rozpoczęcie uprawiania sportu) i konsekwentnie się go trzymać. Dodatkowo możesz prowadzić dziennik z notatkami lub ściągnąć odpowiednią aplikację na telefon. Dzięki temu łatwo zaobserwujesz postępy w efektach swojej diety (a nic nie motywuje bardziej niż zauważalny krok w stronę wymarzonego celu!).

Jak zacząć jeść zdrowo? Kontroluj ilość i jakość spożywanych napojów

Wszelkie zmiany w diecie najlepiej rozpocząć od dokładnego skontrolowania spożywanych napojów. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście całkowita rezygnacja ze słodkich, sklepowych propozycji, np. typu cola. Również produkty określane mianem „light” posiadają w swoim składzie barwniki, konserwanty, czy sztuczne słodziki, które w dużej ilości mogą okazać się dla naszego organizmu szkodliwe. Najlepszym rozwiązaniem, jest przestawienie się na wodę. Spożywanie w ciągu dnia ok. 2l (w zależności od potrzeb organizmu) pozwala na oczyszczenie ciała z toksyn, bez spożywania zbędnych kalorii i cukru.

Dla urozmaicenia diety warto również postawić na domowe soki. Przykładem może być sok z jabłek. Nie musisz jednak zaopatrywać się w drogą sokowirówkę. Tradycyjna praska do soku może być tutaj dobrym rozwiązaniem. To zdecydowanie bardziej poręczny i kompaktowy sprzęt, który można przechowywać w nawet niewielkiej kuchni. Dzięki temu, że lepszej jakości modele wykonane są w taki sposób, aby owoce nie miały kontaktu z metalowymi częściami, wyciśnięty sok posiada większą ilość witamin oraz przez dłuższy czas zachowuje świeżość. Jeżeli nie wiesz, jak zmienić nawyki żywieniowe, możesz zacząć właśnie od spożywania lepszych jakościowo napojów!

Waga kuchenna elektroniczna – przyjaciel każdego kucharza

Waga kuchenna elektroniczna powinna znaleźć się w każdej kuchni. W szczególności polecana jest dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z gotowaniem lub chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe. Waga pozwala na dokładne odmierzenie przygotowanych porcji oraz dokładniejsze dobieranie składników. Dzięki temu łatwiej skontrolujesz ilość spożywanych przez siebie kalorii (nie musisz niczego przeliczać „na oko”), co zdecydowanie pomaga przy przejściu na zdrowszą dietę.

Jednak nie tylko waga kuchenna elektroniczna przydaje się podczas zmiany nawyków żywieniowych. Ważne jest również szykowanie jedzenia w domu, np. przed wyjściem do pracy lub szkoły. To zdecydowanie lepsza alternatywa dla gotowych, sklepowych przekąsek. Każdy przyszykowany wcześniej posiłek możesz przechowywać w lodówce za pomocą pudełek śniadaniowych lub lunchboxów. Propozycje dobrej jakości pozwalają również na bezpieczny i szczelny transport w wybrane przez Ciebie miejsce. Takie rozwiązanie jest nie tylko zdrowsze, ale i tańsze, dlatego warto na nie postawić.

Garnek do gotowania na parze – jedz zdrowo i smacznie

Posiłki przygotowane w domu są nie tylko zdrowsze (bardziej świeże), czy tańsze, ale również smaczniejsze! Jeżeli nie wiesz, jak zacząć jeść zdrowo, zaopatrz swoją kuchnię w garnek do gotowania na parze. Z jego pomocą przygotujesz w domu wiele smacznych i małokalorycznych dań. Przykładem mogą być warzywa, kasze, ryż, mięso, ale i owoce. Ten sposób przygotowania posiłków niesie ze sobą wiele zalet:

  • nie wymaga szczególnych umiejętności kulinarnych,
  • garnek do gotowania na parze pozwala zachować wiele wartości odżywczych przygotowywanych produktów,
  • przygotowywane przez Ciebie dania zachowują swój aromat i głęboki smak.

Mamy nadzieję, że wiesz już jak zacząć jeść zdrowo. Pozostało nam jedynie trzymanie kciuków za Ciebie i Twoje noworoczne postanowienia!

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2021
Polecane
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel